четвер, 20 травня 2021 р.

Триває взаємодія Душпастирської ради з Міністерством юстиції України з кроків впровадження штатного в'язничного капеланства.



Священик Костянтин Пантелей, заступник Голови Душпастирської ради з питань релігійної опіки у пенітенціарній системі, на доручення міжрелігійної спільноти подав Директорату стратегічного планування та європейської інтеграції Міністерства юстиції України пропозиції до Стратегії реформування пенітенціарної системи до 2026 року. Підготовча праця над документом тривала протягом квітня - травня 2021 року:


 


Пропозиції Душпастирської ради до Стратегії реформування пенітенціарної системи до 2026 року.


Оскільки Стратегія базується на принципах:

● верховенства права, законності і справедливісті;

● поваги до людської гідності, повного та всебічного дотримання прав і свобод людини та громадянина;

● відкритості процесу реалізації положень Стратегії.

Окрім того, документ має наблизити національні правові акти щодо функціонування пенітенціарної системи до стандартів Ради Європи та адаптації законодавства України до законодавства Європейського Союзу. Тому просимо включити до документу пункт про впровадження штатного капеланства у пенітенціарній системі, відповідно до вимог законодавства України та міжнародних правових документів, а саме:

- Мінімальних стандартних правил поводження з ув'язненими (ст. 41,42, 59, 66.1, 77.1);

- Європейських тюремних правил (ст. 29.1-3; 35.1);

- Міжнародного пакту про громадянські та політичні права (ст. 18);

- Правил пробації Ради Європи 2010 року (ст 37);

- Керівних принципів Комітету міністрів Ради Європи для в'язничних та пробаційних служб щодо радикалізації та насильницького екстремізму.

- Конституції України (ст. 11,24, 35, 37);

- Кримінально-виконавчого кодексу України (ст. 25 і 128);

- Закону України “Про свободу совісті та релігійні організації" (ст. 3,5,21 і 24);

- Закону України “Про попереднє ув’язнення” (ст. 6, 9,12);

- Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо регулювання

діяльності священнослужителів (капеланів) в органах та установах, що належать до сфери управління Державної пенітенціарної служби України" (14 травня 2015 року, № 419-VIII);

Пропонуємо ДОПОВНИТИ

СТАТТЮ 2. Проблеми, які потребують вирішення

Наступним абзацом:

«Враховуючи вимоги міжнародного і національного законодавства та значну роль душпастирської опіки у пенітенціарній системі для гуманізації умов утримання в’язнів, для попередження випадків катувань та принижуючого людську гідність поводження, у підтримці високих професійних та особистих стандартів персоналу під час виконання складних завдань своєї служби, у зменшенні впливу кримінальної субкультури, а також неоціненну допомогу в реінтеграції правопорушників, покараних за кримінальні злочини та зменшення рецидивів правопорушень, необхідно наблизитися до європейської практики законодавчого забезпечення функціонування штатного капеланства поряд з вже існуючими в формами душпастрської опіки.»

СТАТТЮ 3. Стратегічні напрями, завдання та очікувані результати

ПУКТ СТРАТЕГІЧНІ НАПРЯМКИ 1. Створення належних умов тримання засуджених та осіб, узятих під варту.

створення гуманного середовища

Завдання:

Оновлення інфраструктури установ виконання покарань та слідчих ізоляторів

Створення модельної пенітенціарної установи, де будуть впроваджені нові стандарти утримання та застосовуватимуться інноваційні практики ресоціалізації засуджених, що довели свою ефективність, з метою подальшого поширення цієї моделі на інші установи.

ДОПОВНИТИ:

«Для ефективного процесу ресоціалізації й праці із засудженими та ув’язненими передбачити достатню кількість приміщень, що відповідають необхідним вимогам безпеки, для залучення суспільних ініціатив та реабілітаційних програм релігійних та неурядових організацій для індивідуальної і групової праці із засудженими й утримуваними під вартою»

Очікувані результати:

ДОПОВНИТИ

«Прийняті підзаконні акти, які врегульовують душпастирську опіку у пенітенціарній системі на штатній і позаштатній основі»

«В установах виконання покарань і установах попереднього ув’язнення створена інфраструктура приміщень соціального призначення, що відповідають необхідним вимогам безпеки, для індивідуальної та групової праці із засудженими та особами, утримуваними під вартою»

ПУКТ СТРАТЕГІЧНІ НАПРЯМКИ 4. Удосконалення методів та інструментів виправлення і ресоціалізації засуджених та їх подальше впровадження.

ДОПОВНИТИ:

«Створення Положення про капеланство і заходи душпастирської опіки у пенітенціарній системі України, та законодавче врегулювання можливість прийняття за трудовим

договором штатного священослужителя (капелана) для здійснення завдань з реалізації релігійних прав засуджених та ув’язнених й задоволенні духовних потреб персоналу.»

Очікувані результати:

ДОПОВНИТИ

«Прийняті підзаконні акти, які врегульовують душпастирську опіку у пенітенціарній системі на штатній і позаштатній основі»

ПУКТ СТРАТЕГІЧНІ НАПРЯМКИ 6. Формування ефективної моделі добору та підготовки персоналу пенітенціарної системи.

Завдання:

ДОПОВНИТИ:

«Включити до планів спеціальної підготовки персоналу органів і установ пенітенціарної системи предмету Пенітенціарна етика із залученням для викладів капеланів, які на регулярній основі здійснюють душпастирське служіння у конкретній пенітенціарній установі»

«З метою профілактики професійної деформації і емоційного вигоряння, рекомендувати на розгляд Міністерства юстиції проведення для персоналу ДКВС заходів реабілітації і спеціальної підготовки поза межами в’язничного середовища у структурі робочого тижня/місяця.»

«Проводити заходи профілактики професійної деформації й емоційного вигоряння із залученням психологів і капеланів.»

«Включити предмет «Пенітенціарна етика» в систему підготовки кадрів ДКВС і пробації.»

«Створення умов для повноцінного функціонування Всеукраїнської профспілки персоналу органів та установ пенітенціарної системи»

Очікувані результати:

ДОПОВНИТИ

«У своїй роботі персонал ДКВС дотримується високих професійних та особистих стандартів.»

«Персонал демонструє чітке усвідомлення мети пенітенціарної системи. Керівництво забезпечує лідерство у кращому досягненні цієї мети.»

«Персонал сприяє реінтеграції ув'язнених до суспільства після відбування покарання на основі програми позитивної мотивації та допомоги.»

Немає коментарів:

Дописати коментар