Шукати в цьому блозі

пʼятницю, 29 березня 2013 р.

Папа Римський Франциск відслужив в римській в’язниці «Casal del Marmo» вечірню месу у Великий четвер Страсного тижня.

Папа Римський Франциск відслужив у римській в’язниці для неповнолітніх порушників закону «Casal del Marmo» вечірню месу у Великий четвер Страсного тижня. Під час меси Святіший Отець омив ноги  12-ом малолітнім злочинцям.

Цей обряд походить від євангельської розповіді про Таємну вечерю, на якій Ісус Христос омив ноги своїм учням, показавши тим самим приклад братської любові і смиренності. Попередники Франциска на Апостольському престолі не раз відвідували пенітенціарні установи, в тому числі «Casal del Marmo», щоб благословити ув’язнених, а також щороку здійснювали обряд обмивання ніг в ході вечірньої меси у Великий четвер*. Однак тільки нинішній понтифік вирішив поєднати обидві ці традиції.


Для Святішого Франциска в цьому немає нічого незвичайного. У свою бутність архієпископом Буенос-Айреса кардинал Бергольо часто служив у Великий четвер в тюрмах, лікарнях, притулках для бідних і нічліжках для бездомних. У квітні 2012 року він омив ноги молодим наркоманам, які позбавляються від згубної пристрасті в католицькій громаді дона Боско в аргентинській столиці.




Цього разу Франциск здійснив обряд обмивання ніг малолітніх злочинців, серед яких були представники різних національностей та віросповідань, в тому числі двоє дівчат — католичка з Італії і мусульманка з Сербії. «Ми повинні допомагати один одному. Ось чому вчить нас Ісус, і те, що я роблю, — це мій обов’язок, який йде від серця», — сказав понтифік, роз’яснюючи сенс обряду Великого четверга.

Проповідь Святішого Отця під час Св. Месси.

Це зворушливо: Ісус, Який вмиває ноги своїм учням. Петро нічого не розумів, відмовлявся. Але Ісус йому все пояснив. Чи знаєте, що я зробив вам? Ви звете мене: Учитель, Господь, і правильно мовите, бо я є. Тож коли вмив вам ноги я – Господь і Учитель, – то й ви повинні обмивати ноги один одному. Приклад дав я вам, щоб і ви так робили, як оце я вам учинив” (Ів 13,12-15). Це приклад Господа: Він – найважливіший, але вмиває ноги, тому що той, хто між нами є найвищим, той повинен служити іншим. І це – символ, знак, чи не так?

Вмивати ноги означає: «я прийшов, щоб тобі послужити». І також ми, між нами, не те, що повинні щодня вмивати одні одним ноги, що ж це означає? Це означає, що ми повинні допомагати одні одним. Інколи я серджусь на отого, чи на оту... забудь, залиши це і якщо він просить про якусь ласку, то зроби це. Допомагати одні одним: цього навчає нас Ісус і це те, що чиню я, чиню від щирого серця, тому що це мій обов’язок. Як священик і як єпископ, я повинен бути до ваших послуг. Але це обов’язок, який випливає з мого серця: я його люблю. Люблю його і люблю його виконувати, тому що так мене навчив Господь. Але також ви допомагайте один одному, завжди допомагайте. І, таким чином, взаємно допомагаючи, творитимемо добро.

Зараз здійснимо обряд вмивання ніг. Задумаймося, нехай кожен замислиться: «Чи я справді готова, чи готовий служити, допомагати іншому?» Задумаймося лише над цим. Задумаймося і над тим, що цей знак є Ісусовою ласкою, яку Він чинить, тому що Ісус прийшов саме для цього: щоб служити, щоб нам допомагати.

За матеріалами «Радіо Ватикан».

Немає коментарів:

Дописати коментар