Шукати в цьому блозі

субота, 1 серпня 2015 р.

Стан пенітенціарної системи України на 1 серпня 2015 року.

Як повідомляє Державна пенітенціарна служба України, на окупованій території Донецької та Луганської областей залишилося 29 установ та 47 підрозділів кримінально-виконавчої інспекції, що тимчасово не контролюються українською владою. Ще 4 пенітенціарні установи розташовані на території окупованого Криму. На даний час у сфері управління ДПтС України перебувають 148 установ та 622 підрозділи кримінально-виконавчої інспекції. Станом на 1 серпня 2015 року в установах виконання покарань та слідчих ізоляторах, розташованих на території, що контролюється українською владою, утримувалось 71 325 (статистика не враховує понад 15 тис. осіб, які знаходяться у тюрмах і колоніях, окупованих Росією та зайнятих проросійськими терористичними формуваннями).


З них: 
у 12 слідчих ізоляторах та 17 установах виконання покарань з функцією СІЗО трималось 16 416 осіб, узятих під варту, та засуджених 
з них на стадії: досудового розслідування 1 953 особи судового розгляду (до винесення вироку) 6 352 особи 
у 113 кримінально-виконавчих установах 54 909 засуджених з них: 
у 7 колоніях максимального рівня безпеки 2 844 особи 
у 32 колоніях середнього рівня безпеки для неодноразово засуджених 21 854 особи 
у 27 колоніях середнього рівня безпеки для вперше засуджених 15 825 осіб 
у 7 колоніях мінімального рівня безпеки із загальними умовами для тримання чоловіків 2 053 особи 
у 4 колоніях мінімального рівня безпеки із полегшеними умовами для тримання чоловіків 642 особи 
у 11 колоніях для тримання жінок 2 613 осіб 
у 4 спеціалізованих лікувальних закладах 1 239 осіб 
в лікувальних закладах при ВК та СІЗО 1 741 особа 
у 21 виправному центрі 2 397 осіб 
у 6 виховних колоніях (для неповнолітніх) 371 особа 

Серед засуджених: 
513 осіб відбуває покарання у вигляді арешту у 52 арештних домах, утворених при установах виконання покарань; 1513 осіб відбувають покарання у вигляді довічного позбавлення волі; Криміногенний склад засуджених до позбавлення волі: 8,5 тис. осіб засуджені на строк понад 10 років; 11,1 тис. осіб – за умисне вбивство, у тому числі: 5,2 тис. осіб, які вчинили вбивство при обтяжуючих обставинах; 5,4 тис. осіб – за нанесення умисного тяжкого тілесного ушкодження; 14,2 тис. осіб – за розбій, грабіж та вимагання; 1,5 тис. осіб – за зґвалтування; 25 осіб – за захоплення заручників; 7,2 тис. осіб – за злочини у сфері незаконного обігу наркотичних засобів, психотропних речовин, їх аналогів або прекурсорів та інші злочини проти здоров`я населення. Також на обліку в підрозділах кримінально-виконавчої інспекції перебувало 80 997 засуджених до кримінальних покарань, не пов’язаних з позбавленням волі, та адміністративних стягнень. Виробництво Державної пенітенціарної служби України представлене 90 промисловими, 11 сільськогосподарськими підприємствами установ виконання покарань та 143 майстернями. При 82 установах виконання покарань функціонують професійно-технічні навчальні заклади, в яких навчається майже 7,0 тис. засуджених. Загальноосвітнє навчання засуджених та осіб, узятих під варту, забезпечують 123 загальноосвітні навчальні заклади. Діяльність Державної кримінально-виконавчої служби України забезпечують 37,8 тис. працівників з них: - вищий середній та старший начсклад – 11,7 тис.; - рядовий та молодший начсклад – 17,8 тис.; - вільнонаймані працівники – 8,3 тис. Працівники проходять курсове навчання з первинної професійної підготовки та підвищення кваліфікації в Білоцерківському, Дніпродзержинському та Хмельницькому училищах професійної підготовки персоналу. Підготовка фахівців для пенітенціарної системи з вищою освітою здійснюється в Національному університеті "Юридична академія України ім. Ярослава Мудрого" (навчається на денній формі – 358 студентів та на заочній формі – 245), Інституті кримінально-виконавчої служби (на денній формі – 502 курсанти та на заочній формі – 226 слухачів) і Чернігівському юридичному коледжі (на денній формі – 386 курсантів та на заочній формі – 195 слухачів). 

Державна пенітенціарна служба України

середа, 29 липня 2015 р.

З нагоди 74-ї річниці увіковічнення пам’яті закатованих в’язнів Чортківської тюрми


З нагоди 74-ї річниці увіковічнення пам’яті закатованих в’язнів  Чортківської тюрми у сквері Скорботи і Надії м. Чорткова 26 липня відбулися поминальні заходи. Мешканці Чортківщини урочисто вшанували своїх земляків, закатованих енкаведистами влітку 1941 року. Духовенство очолило поминальну панахиду за всіх невинно убієнних борців за волю України.

Біллю та скорботою за загиблими, гордістю за незламність духу української нації були сповнені слова виступаючих. Участь у заходах взяли заступник голови районної державної адміністрації І. О. Віват, преосвященнй Владика Дмитро Григорак, небайдужа громадськість краю.
З нагоди 74-ї річниці увіковічнення пам’яті закатованих в’язнів Чортківської тюрми-Ми низько схиляємо голови перед пам’яттю невинно закатованих, на їхніх кістках, на їхньому горі, на їхніх терпіннях, стражданнях зараз виростає нова Україна. Не було би жертв, не було б держави, сьогодні ми з гордістю вшановуємо пам’ять тих, хто у час лихоліття піднявся на  визвольну борню за свободу України- зазначив о.Дмитро Григорак.
Та звертаючись до присутніх заступник голови райдержадміністрації Іван Віват зазначає:
-Свою любов до України ми продовжуємо відстоювати на майдані, в наших вчинках, у наших діях. Не буває героїв східних і західних, є герої України, які боролися за її незалежність. Пошановуючи пам’ять борців за волю держави, ми маємо розуміти, що як казав С.Бандера «Україна понад усе».
Завершився захід виконанням національно-патріотичних пісень.
www.oda.te.gov.ua/tchortkivska/ua/news.htm

неділя, 26 липня 2015 р.

Проект Положення про Душпастирську раду при Державній пенітенціарній службі України для обговорення. Поправки пропонувати в коментарях.


Проект ПОЛОЖЕННЯ
про Душпастирську раду
при Державній пенітенціарній службі України

1. Загальні положення

1.1. Душпастирська рада при Державній пенітенціарній службі України (далі – Душпастирська рада) є постійно діючим представницьким міжконфесійним дорадчим органом, що працює на громадських засадах

1.2. Душпастирська рада утворюється з офіційних представників Церков, релігійних центрів, релігійних об’єднань, конфесій (далі – Церков), статути (положення) яких зареєстровані у встановленому законом порядку, які є членами Всеукраїнської Ради Церков та релігійних організацій, для координації душпастирської опіки в органах та установах, що належать до сфери управління Державної пенітенціарної служби України (далі – ДПтС України).

1.3. У своїй діяльності Душпастирська рада керується Конституцією та законами України, Кримінально-виконавчим кодексом України, Законом України про попереднє ув’язнення, актами Президента України та Кабінету Міністрів України, іншими чинними нормативно-правовими актами, чинними міжнародними договорами України, а також цим Положенням.

1.4. Душпастирська рада функціонує на засадах рівності і толерантного ставлення, поваги до внутрішніх настанов і традицій усіх, діючих в рамках Конституцій України, релігійних організацій і є незалежною від органів державної влади України, політичних партій, інших громадських формувань та їх керівних органів.

1.5. Душпастирська рада не втручається у внутрішні справи релігійних, громадських державних організацій та в оперативно-службову діяльність органів і установ ДПтС України.

2. Основні завдання

2.1. Координація душпастирської опіки засуджених та осіб узятих під варту, душпастирської опіки персоналу ДПтС України, а також внесення у зазначених питаннях пропозицій керівництву ДПтС України.

2.2. Плекання толерантних доброзичливих відносин, взаємної поваги між віруючими різних Церков, профілактика та усунення причин можливих міжконфесійних протиріч, розвиток міжконфесійної співпраці у питаннях душпастирської опіки в органах і установах, що належать до сфери управління ДПтС України.

2.3. Обговорення актуальних питань та підготовка взаємоузгоджених пропозицій щодо проектів законів України і нормативно-правових актів з питань гуманізації, забезпечення релігійних прав і свобод громадян, реформування кримінально-вивконавчої системи.

2.4. Моніторинг стану дотримання в установах виконання покарань та слідчих ізоляторах права на свободу світогляду і віросповідання. 


3. Функції

3.1. Нормативне та методичне забезпечення організації душпастирської опіки засуджених та осіб узятих під варту, а також персоналу ДПтС України.

3.2. Погодження кандидатів на посади священнослужителів (капеланів) в установах ДПтС України, уповноважених керівними органами Церков на здійснення заходів  душпастирської опіки засуджених.

3.3. Відновлення (будівництво, реконструкція) культових споруд та приміщень релігійного призначення при органах та установах ДПтС України та організація їх діяльності;

3.4. Вивчення та аналіз результатів проведення душпастирської роботи із засудженими.

3.5. Організація духовно-просвітницьких та доброчинних заходів міжконфесійної співпраці в органах та установах ДПтС України, а також надання допомоги для виховання, виправлення та реінтеграції до суспільства колишніх засуджених.

4. Права

4.1. Утворювати постійні та тимчасові робочі органи (комісії, експертні групи тощо).

4.2. Залучати до роботи Душпастирської ради за погодженням із керівництвом ДПтС України працівників Державної кримінально-виконавчої служби України.

4.3. Звертатися за необхідною інформацією до керівних органів державних, громадських і релігійних організацій.

4.4. Отримувати в установленому порядку від апарату ДПтС України інформацію з питань, які вносяться на розгляд Душпастирської ради.

4.5. Вносити зміни і доповнення до цього Положення. Надавати керівництву ДПтС України пропозиції з питань, віднесених до компетенції Душпастирської ради.

4.6. Організовувати і проводити робочі зустрічі, наради, семінари, конференції, експертні дослідження, круглі столи тощо.

4.7. Члени Душпастирської ради мають право доступу, в установленому порядку, до приміщень апарату ДПтС України, а також органів і установ, що належать до сфери управління ДПтС України.

5. Членство у Душпастирській раді. Склад Душпастирської ради

5.1. Керівні органи Церков, статути (положення) яких зареєстровані у встановленому законом порядку, які є членами Всеукраїнської Ради Церков та релігійних організацій, для співпраці з ДПтС України уповноважують відповідним документом свого офіційного представника (далі – Речника Церкви), відповідального за взаємодію з ДПтС України терміном на 3 роки.

5.2. Членство в Душпастирській раді є вільним і наступає в результаті прийняття керівництвом ДПтС від керівних органів Церков (як зазначено в статті 5.1.даного Положення) уповноважуючих документів, до яких додається довідка про Церкву із зазначенням наступних відомостей:
- офіційної назви об’єднання (конфесії);
- копії свідоцтва про державну реєстрацію власного статуту (положення);
- відомостей про власну організаційну структуру та кількість членів;
- відомостей про основні положення власного віровчення;
- стислого опису історії діяльності Церкви в Україні.

5.3. Персональний склад Душпастирської ради затверджується і коригується на підставі виконання статей 5.1., 5.2., 5.5., 5.6. даного Положення і подається для погодження керівництву ДПтС України.

5.4. Речник Церкви, членство якого призупинено, не враховується у загальному складі Душпастирської ради під час визначення кворуму на засіданнях Душпастирської ради та не має права голосу.

5.5. Керівний орган кожної з Церков може офіційно підтвердити керівництву ДПтС повноваження іншої особи, яка, в силу обставин, може тимчасово виконувати обов’язки Речника Церкви, про що має бути повідомлений Секретар і Голова Душпастирської ради.

5.6. Членство у Душпастирській раді може бути призупинено:
- у разі безпідставної відсутності Речника Церкви,  на засіданнях Душпастирської ради протягом одного року;
- завершення терміну або відкликання повноважень керівним органом Церкви в особи, що офіційно була Речником Церкви;
- грубого порушення Речником Церкви принципів, зазначених у статті 1.4.даного Положення;
- скасування державної реєстрації Церкви.

5.7. Душпастирську раду очолює Голова Душпастирської ради (далі -Голова), який приймає повноваження терміном на один рік. Головування в Душпастирськвй раді – почергове. Черговість головування визначається на засіданні членів Душпастирської ради.

5.8.   Голова організовує діяльність Душпастирської ради:

- скликає і організовує підготовку та проведення засідань Душпастирської ради;
- підписує документи від імені Душпастирської ради;
- представляє Душпастирську раду у відносинах з ДПтС України, центральними, місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, засобами масової інформації;
- може брати участь у засіданні колегії ДПтС України.

5.9.   Повноваження Голови можуть бути припинені за рішенням Душпастирської ради в разі невиконання ним своїх обов’язків, грубого порушення ним принципів, зазначених у статті 1.4.даного Положення.

5.10. Функції Секретаря Душпастирської ради (далі - Секретаря) може виконувати один із членів ради. Секретар зобов’язаний:

- вести протоколи засідань Душпастирської ради;
- організовувати ведення діловодства Душпастирської ради та листування з питань її діяльності згідно з чинним законодавством;
- інформувати членів Душпастирської ради про дату, час, місце та порядок денний проведення засідання.

5.11. Права та обов’язки членів Душпастирської ради:

- особисто або через своїх заступників брати участь у засіданнях Душпастирської ради та інших органів Ради;
- делегувати представників від своєї конфесії до структур (комісій, експертних груп тощо), які створюються за рішенням Душпастирської ради;
- отримувати в установленому порядку всю інформацію, що стосується діяльності Душпастирської ради;
- бути поінформованими та/або письмово запрошеними на засідання Душпастирської ради та інші заходи, що здійснюються за участю Душпастирської ради;
- інформувати Секретаря та чинного Голову про святкові дні своєї конфесії;
- вносити пропозиції щодо розгляду питань на засіданні Душпастирської ради;
- ініціювати залучення фахівців відповідних галузей (експертів) до вивчення та вирішення питань, що розглядаються на засіданнях Душпастирської ради, а також до інших органів Душпастирської ради;
- у разі незгоди з прийнятим Душпастирською радою рішенням викласти власну думку, що заноситься до протоколу засідання Душпастирської ради.

Також члени Душпастирської ради можуть мати інші права, що випливають з цього Положення та не суперечать законодавству України.

6. Праця Душпастирської ради.

6.1. Основною формою роботи Душпастирської ради є засідання, що проводяться в міру потреби, але не рідше ніж один раз на квартал.

6.2. На засіданні Душпастирської ради можуть бути присутні члени Душпастирської ради та інші запрошені особи, про присутність яких повідомляє Секретар заздалегідь згідно пункту 6.3.  цього Положення.

6.3. Засідання Душпастирської ради не можуть призначатися на п’ятницю, суботу та неділю, а також дні релігійних свят кожної конфесії, що представлена в Раді. Конкретні дати проведення засідань Душпастирської ради попередньо узгоджуються з членами Душпастирської ради.

6.4. Рада діє згідно з перспективним планом роботи на рік. Проект цього плану затверджується на засіданні Душпастирської ради.

6.5. Засідання Душпастирської ради вважається дійсним, якщо всі члени Душпастирської ради заздалегідь повідомлені про його провелення і на ньому присутні більше половини її членів та дотримано умови пунктів 5.4., 5.5. і 6.3. цього Положення.

6.6. Рішення Душпастирської ради носять рекомендаційний характер. Рішення вважається прийнятим, якщо воно ухвалено усіма присутніми на засіданні членами Душпастирської ради, шляхом консенсусу. У разі голосування одна конфесія має один голос.

6.7. Результати обговорення розглянутих питань оформлюються рішеннями Душпастирської ради і протоколами, які готуються не пізніше ніж у триденний термін від дня проведення засідання і підписуються Головою та Секретарем Душпастирської ради.

6.8. Утворення та припинення діяльності робочих та експертних груп, затвердження їх складу приймається рішенням Душпастирської ради. У засіданнях робочих та експертних груп обов’язково бере участь представник  Душпастирської ради, який інформує членів Душпастирської ради про перебіг засідання.

6.9. Для отримання консультацій та проведення експертизи документів Душпастирська рада має право залучати (за згодою) на громадських засадах державних службовців, наукових працівників та інших фахівців.

6.10. Питання, що виносяться на засідання Душпастирської ради, мають містити пояснювальну записку, в якій обґрунтовується необхідність його розгляду, та інші інформаційно-довідкові матеріали. За потреби ці матеріали надаються членам Душпастирської ради не пізніше ніж за п’ять робочих днів до чергового засідання.

6.11. Для оперативного вирішення проблемних питань, що належать до компетенції Душпастирської ради, засідання можуть проводитися шляхом телефонного опитування Речників Церкви. Результати обговорення і прийняті рішення також вносяться у протокол, як зазначено у статті 6.7.

7. Взаємодія Душпастирської ради з керівництвом ДПтС України.

7.1. У своїй діяльності Душпастирська рада співпрацює зі структурним підрозділом центрального апарату ДПтС України, на який покладено функцію співробітництва з релігійними організаціями.

7.2. Структурний підрозділ центрального апарату ДПтС України, на який покладено функцію співробітництва з релігійними організаціями:

- створює необхідні умови для роботи Душпастирської ради, робочих та експертних груп Душпастирської ради та проведення засідань;
- ініціює, з урахуванням пропозицій членів Душпастирської ради, тематику засідань Душпастирської ради з актуальних питань задоволення релігійних потреб персоналу ДПтС України та питань душпастирської опіки засуджених та осіб узятих під варту, готує проект перспективного плану роботи Душпастирської ради на рік;

- забезпечує членів Душпастирської ради необхідними документами та інформаційними матеріалами, а також організовує проведення засідань Душпастирської ради;
- на основі прийнятих Душпастирською радою рішень в 5-денний строк з моменту їх отримання готує доповідь Голові ДПтС України для ознайомлення чи прийняття рішення;
- організовує висвітлення діяльності Душпастирської ради у відомчій газеті «Закон і обов’язок» та на сайті ДПтС України.

7.3. Представники структурного підрозділу центрального апарату ДПтС України, на який покладено функцію співробітництва з релігійними організаціями, беруть участь у роботі Душпастирської ради.

7.4. Доступ членів Душпастирської ради до інформації з обмеженим доступом  здійснюється на підставі вимог чинного законодавства.